Businessmodellen bouwen

Van klantwens naar business

Zet de klant centraal, horen we vaak. Het is dan ook een van de twee belangrijkste voorwaarden voor succes. Maar die andere wordt vaak vergeten. Want in de praktijk blijkt dat de meeste concepten sneuvelen omdat de business kant te weinig aandacht krijgt.

Winst in welke vorm dan ook

Een werkend concept is leuk, maar wat levert het op? Geld? Nieuwe klanten? Medewerkers die efficiënter werken? Wat het ook is, het bepaalt voor een deel je succes. Want als je een digitale hulp ontwikkelt, dan is je uiteindelijke doel om minder telefoontjes naar de klantenservice te krijgen.

De business bril

Onze business designers bekijken iedere fase van conceptontwikkeling óók door de business bril. Hoe kunnen we inspiratie halen uit andere verdienmodellen? Wat moeten we leren om een product stabiel, solide en schaalbaar te krijgen? En waar liggen je groeikansen? Een mooi voorbeeld is een vriendschapsplatform voor 55-plussers waar we aan werkten. Dat rendeerde beter bij integratie met een partnerorganisatie, dan bij implementatie in de organisatie van onze klant.

Bouwen, meten en leren

En nu? Juist, testen, testen en nog eens testen. Aan de hand van een reeks experimenten onderzoeken we of nieuwe concepten het resultaat opleveren dat je ervan verwacht. Zo bouwen we aan producten, diensten en processen waar de klant blij van wordt, maar die ook logisch zijn vanuit zakelijk oogpunt.

Leer meer over onze aanpak

Is het al tijd voor innovatie?

Sander Goudswaard

Partner MakerLab

+31 6 41 36 81 66

sander@makerlab.nl

Contact opnemen

Naam

E-mailadres

Bericht

Bedankt voor je bericht!

We zullen proberen zo snel mogelijk te reageren.

Er ging iets mis met het versturen van het formulier.