Concepten valideren
Als je mikt op blijvend resultaat, dan neem je geen gok
Nu je concept af is, wil je weten of het ook echt werkt. En er is maar een manier om daarachter te komen. Precies, door het gewoon te maken. Maar dan anders.
Maken, maar dan anders
Een eenvoudige website, een chatbot of GPT, een pitch voor klanten, of een aparte security straat op Schiphol. Het maakt ons niet uit wat we maken, zolang we er maar iets van leren. Stap voor stap werken we de meest risicovolle aannames weg. Zeg maar ‘de-risken’, om een woord te gebruiken dat we liever vermijden maar hier nu wel staat. Dat doen we met behapbare experimenten die ons helpen slimme keuzes te maken.
Experimenteerdrift
Wij zijn gek op experimenten. Logisch, want we zijn immers experiment designers. Het maakt niet of ze groot zijn of klein: zolang het maar de juiste experimenten zijn op het juiste moment. Niet dat we nou als gekke professors in de wilde weg wat rond experimenteren. Zeker niet. Experiment design volgt een uitgekiend proces, en onze experiment designers beschikken over een enorme set aan methodes en hebben solide kennis van zaken.
Toeval bestaat niet
Wij zorgen dat je weet wat je krijgt, wie je moet betrekken en welke besluit we dan kunnen nemen. Lean product development heet dat. We geloven pas in een idee als we bewijs hebben dat het werkt. Dan mogen we verder. Tenminste, als jij het daarmee eens bent.
Leer meer over onze aanpak
Kansen identificeren
Concepten valideren
Businessmodellen bouwen
Is het al tijd voor innovatie?
Sander Goudswaard
Partner MakerLab
+31 6 41 36 81 66
sander@makerlab.nl