OHRA
Hoe we een leenautoverzekering ontwikkelden voor OHRA
Prijsvalidatie
Feature tests
Conversie-optimalisatie
Gedragsdata analyse
De uitdaging
Zijn autobezitters -en leners bereid te betalen voor een leenautoverzekering?
De aanpak
De deeleconomie wordt steeds groter. Toch bestaan er nog steeds veel drempels om spullen uit te lenen aan een ander, zo bleek uit ons gebruikersonderzoek. Kortom: haal die drempels weg en mensen lenen vaker spullen aan elkaar uit. Een manier om zo’n drempel weg te halen, is een verzekering. Dus ontwikkelden we op basis van een bestaande OHRA-verzekering een gloednieuwe variant die je kan afsluiten als je de auto van iemand leent. Compleet met landingspagina, schadeformulier en voorwaarden.
En dat werkte: binnen een paar maanden sloten honderden mensen de verzekering af. Dus gingen we door met de volgende stap. Hierin gingen we aan de slag met verschillende businessmodellen om te kijken welke het meest rendabel is. Wat is de optimale prijs? Hoe bereiken we de doelgroep? En claimen mensen eerder schade op deze verzekering dan op hun normale autoverzekering?
Met deze input bleven we het concept bijschaven tot een concrete propositie. Het resultaat zie je hier. Want jaren na het oorspronkelijke idee kan je de verzekering nu gewoon afsluiten. Op deze manier draagt ook OHRA haar steentje bij aan de deeleconomie.
De impact
Nieuwe leenautoverzekering in de markt gezet
Bijdrage aan deeleconomie
Meer mensen die hun auto uitlenen
Minder ruzies over uitgeleende auto’s
Ook een volledig nieuwe propositie in de markt zetten?
‘Ik was er vanaf het begin bij, dus vanaf het allereerste idee. Dat mensen deze verzekering nu ook daadwerkelijk kunnen afsluiten. Dat is toch supermooi?
Caat van Esch
Experiment designer MakerLab
Is het al tijd voor innovatie?
Sander Goudswaard
Partner MakerLab
+31 6 41 36 81 66
sander@makerlab.nl